Znalostný pracovník
Článok definuje znalostného pracovníka, spôsob ako by sa mal správne riadiť. Ďalej upozorňuje na výhody, ktoré by mu mal zamestnávateľ poskytnúť v porovnaní s ostatnými zamestnancami. K znalostným pracovníkom treba pristupovať odlišným spôsobom.
Podľa autora je potrebné znalostných pracovníkov riadiť rôznymi spôsobmi a že ich výkon závisí od ich riadenia. Ak by boli lepšie riadený, dosahovali by lepšie pracovné výkony. Ich riadenie vyžaduje iný prístup ako riadenie ostatných pracovníkov.
Autor si ďalej odpovedá na otázku: Kto je znalostný pracovník?
Článok podotýka, že pojem "znalostný pracovník" sa využíva už od roku 1959, keď ho prvý krát použil P.Drucker. Hovorí sa, že znalostný pracovník disponuje lepšími znalosťami ako jeho nadriadený.
Posledným bodom je riadenie znalostného pracovníka
Podľa autora je ich práca je ťažko merateľná, ale ich výkon sa dá ovplyvniť rôznymi spôsobmi. Znalostní pracovníci musia v prvom rade porozumieť organizačným cieľom.
Článok tiež upozorňuje na riadenie znalostných pracovníkov a ich priority.
Koniec článku sa zameriava na problémy pri riadení znalostných pracovníkov, kedy ide väčsinou o silné osobnosti, ktoré si nie vždy rozumejú s celým kolektívom (hlavne s tým s nižšími znalosťami).
Pre zobrazenie celého textu kliknite na:
https://modernirizeni.ihned.cz/c1-18617450-znalostni-pracovniky-je-treba-ridit-odlisne