História znalostného manažmentu

Článok podotýka, že v osemdesiatych rokoch ekonómovia predpokladali prechod do novej ekonomickej éry, ktorá sa bude orientovať hlavne na vedomosti.

Informačné a komunikačné technológie sa menia každým rokom a nútia organizácie investovať rôznymi spôsobmi ako aj vyrábať a inovovať na inej úrovni.

Autor ďalej popisuje austrálske štúdiá a hospodársky rozvoj Malajzie.Austrálske štúdie dokazujú, že riadenie vedomostí prispieva k zlepšeniu konkurencieschopnosti. Organizácie dokážu lepšie pochopiť svojich zákazníkov a ich potreby. 

Na konci článku sa autor venuje situácii v Malajzii, kde sa začalo vo veľkej miere globálne obchodovať. Hospodársky rozvoj bol kedysi závislý na kapitále, teraz sa orientuje na znalosti. Malé a stredné podniky čelia oproti veľkým podnikom väčším výzvam. 

 

Pre zobrazenie celého textu kliknite na:

https://blogs.warwick.ac.uk/tingyuhuang/entry/a_bit_feeling_1_2_3_4_5_6_7_8_9_601/

 

 

Graf histórie znalostného manažmentu

Stránka obsahuje mapu časovej línie znalostného manažmentu s presnými popismi a rokmi.

 

V článku je viackrát definovaný znalostný manažment.Autor sa zameriava na definovanie piatich odvetví znalostného manažmentu, cez odvetvie vedomostí, informačný vek až po dvanásť tém novej ekonómie.

Päť tém rámcového znalostného manažmentu

  • 1.       Odvetvie vedomostí 1960 (zvyšovanie gramotnosti pracovníkov, zavádzanie zložitejších postupov, podrobnejšie vedenie záznamov, monitorovanie   procesov)
  • 2.       Informačný vek 1973 (informácie sa stávajú hlavným zdrojom, vynájdenie počítača a tranzistora, spracovanie dát, koncept učenia, organizačný rozvoj)
  • 3.       Tretia vlna 1980 (informácia sa dostáva na vyššiu úroveň, vývoj osobného počítača, nové vzdelávacie metódy)
  • 4.       Informačná spoločnosť (toto obdobie je známe hlavne prechodom od industriálnej spoločnosti k informačnej, účinok nových technológií,
  • 5.       Dvanásť tém novej ekonómie (neustály rozvoj internetu, e-learning, komplikovanejšie dáta a programy)

 

Pre zobrazenie celého textu kliknite na:

https://www.nwlink.com/~donclark/history_knowledge/knowledgegraph.html

 

 

Knowledge Management History

Článok hovorí, že za vznik znalostného manažmentu sa považuje  vznik lietadla okolo druhej svetovej vojny

Podľa autora sa zamestnanci učili z predošlých chýb. Pri budovaní lietadla si zamestnanci tak spravili omnoho menej chýb a dokázali lietadlo skonštruovať v kratšom čase.  Boli schopní rýchlejšie riadiť všetky procesy.

 

Autor tiež popisuje ďalšiu éru, ktorá sa pokladá vznik elektronických nástrojov. Za veľmi dôležitý proces sa považoval proces učenia. Autor podotýka, že riadenie vedomostí neustále postupuje a ľudia si začínajú uvedomovať, že proces učenia a riadenie vedomostí sú veľmi dôležité faktory.

Nástroje boli objavované až do začiatku 90.tych rokov, často šlo o veľmi primitívne objavy (v súvislosti s riadením vedomostí). Článok popisuje rôzne využiteľné nástroje, ktoré boli založené na pozorovaní výzkumu.

 

 

Pre zobrazenie celého textu kliknite na:

https://www.innovation-creativity.com/knowledge-management-history.html

 

 

Novinky

Informácie pre návštevníkov

24.01.2011 20:19
Najnovšie informácie budú zobrazené v novinkách