Definícia ZM
V článku je definovaný znalostný manažment a tiež jeho súčasti.
Pokroky v technológii a spôsob, akým prístup a zdieľanie informácií, ktoré sa zmenili, mnohé podniky majú teraz nejaký rámec pre riadenie znalostí v mieste. Autor zdôrazňuje, že znalostný manažment zahŕňa dolovanie dát ako aj informácie pre užívateľov.
Popisuje nové produkty, ktoré pomáhajú podnikom pri rôznych pracovných činnostiach. Podnik vedome a úplne zhromažďuje, organizuje a zdieľa znalosti, využíva zdroje a schopnosti ľudí.
Pre zobrazenie celého textu kliknite na:
https://searchdomino.techtarget.com/sDefinition/0,,sid4_gci212449,00.html
Čo je Znalostný Manažment
V článku je viacero definícií znalostného manažmentu podľa rôznych autorov, z čoho vyplýva, že v dnešnej dobe existuje množstvo rozličných definícií.
Podľa autora sa dá ZM definovať ako súbor procesov, ktoré sú riadené znalosťami. Ide o nestarnúci pojem, ktorý slúži dnešnému informačnému veku. Autor sa tiež venuje potrebe existencii informačných procesov, ktoré vplýva na rozhodnutia manažérov.
Donna Biblia
Podľa Biblia je v dnešnej dobe veľa podnikov priam zahltených rôznymi informáciami. Tiež upozorňoval, že pomocou znalostného manažmentu sa zamestnanci snažia pamätať si predchádzajúce skúsenosti.
Bob Hallsworth
Zdôrazňuje potrebu existencie vedomostí, nie len dát. ZM existuje všade tam, kde je potrebný.
R.Gregory Wenig
Zameriava sa na organizáciu, na získavanie poznatkov s využitím predošlých skúseností (osobných alebo aj skúsenosti iných). Tieto znalosti sa postupne zavedú do rôznych procesov.
Karl E. Sveiby
Podľa Karla E. Sveiby nie je ľahké definovať znalostný manažment. Najväčšiu rolu hrajú informácie a ľudský faktor.
Pre zobrazenie celého textu kliknite na:
https://www.km-forum.org/what_is.htm
Znalostný manažment
Podobne ako predchádzajúci článok aj tento uvádza definície znalostného manažmentu podľa rôznych autorov.
V článku je spomínané 21. storočie, ktoré sa považuje za informačné storočie. Základom týchto informácií sú znalosti. Začínajú sa vyskytovať pojmy okolo znalostného manažmentu.
Definícia podľa Trunečeka
Truneček upozorňuje, že ZM premieňa osobné znalosti na organizačné znalosti. Prepája znalosti vrámci celej organizácie. Člení sa do viacerých skupín.
Definícia podľa Davenporta
Podľa Davenporta sú základom informácie, ktoré sú hľadané, organizované ako aj vyberané a prezentované, potrebným spôsobom.
Definícia podľa Vebera
Veber upozorňuje na prepojenie znalostí, skúseností, hodnôt a myšlienok.
Definícia podľa Brezinu
Podľa Brezinu ľudia využívajú svoje vedomosti pre fungovanie organizácie.
Pre zobrazenie celého textu kliknite na: